Kampanj på sociala medier>
I Coop Norrbottens medlemskampanj ville vi tydligare beskriva vad medlemskapet på Coop innebär. Till den yngre målgruppen ville vi också förtydliga innebörden av ett kooperativ. Vi skapade #medägare som är en ordlek mellan ordet ”medlem” och ”ägare”. Kampanjen syftar till att lyfta medlemskapet och hur det skiljer sig mot andra matvarubutiker genom att man blir delägare.
Den digitala kampanjen gick i sociala medier där vi kommunicerade varför människor väljer Coop som sin butik och vad man kan använda poängen till.






Sociala medier-innehåll>
Vissa uppdrag innebär att på respektive plattform ta fullt ansvar för innehåll på sociala medier, vare sig det gäller att bygga varumärke eller sälja produkter och tjänster. För några av våra kunder fotograferar och filmar vi samt gör ut innehållet anpassat till rätt kanal. Här sköter vi också sponsring av innehåll och annonsering.



Fler uppdrag inom sociala medier: >

Kampanj för medlemskap
I årets medlemskampanj ville vi tydligare beskriva vad medlemskapet på Coop innebär. Till den yngre målgruppen ville vi också förtydliga...
Uthyrningskampanj i nytt landmärke
Hägern är Galärens största satsning någonsin. Den 45 meter höga byggnaden tornar upp sig på Varvet i Luleå och utsikten...
Branding och restaurangkoncept
Utmaning: Restaurang Savoy var tidigare bara restaurangen på Savoy. Det fanns inget tydligt matkoncept eller tydlig målgrupp. Både maten och...
Pridekampanj
Med hjälp av 3D-teknik och retusch tar vi in några av Galärens fastigheter i Pridens fantastiska värld. Budskapet signalerar Galärens...
Kommunikationskoncept för Coop Norrbotten
Utmaning: Kunderna vill gärna välja alternativ som ger tillbaka till den egna orten eller Norrbotten eftersom det känns bra och viktigt....
Grafisk profil till London-byrå
Skomakarens barn går ofta barfota, eller hur lyder ordspråket? När London-baserade byrån Formidable ville uppdatera sin look såväl som sin...