Platsmarknadsföringsfilm>
Platsmarknadsföringsfilmer från Norrland brukar se ut så här: drönarklipp över vackra landskap, sjöar, tätorter och kyrktorn. Men hur många drönarklipp på snötäckta trädtoppar kan man se innan man vill se något annat? Målet var att skapa något som sticker ut.
Informationsfilm>
Hur gör man ens en film om AI som ska väcka intresse hos både studenter och finansiärer, när vi inte ens har tillgång till AI:n? Vi behövde göra en berättelse som både förklarar och inspirerar och som håller tittarens intresse vid liv under en längre tid än vi är vana vid.
Reklamfilm>
I Coop Norrbottens medlemskampanj ville vi tydligare beskriva vad medlemskapet på Coop innebär. Till den yngre målgruppen ville vi också förtydliga innebörden av ett kooperativ. Vi skapade #medägare som är en ordlek mellan ordet ”medlem” och ”ägare”. Kampanjen syftar till att lyfta medlemskapet och hur det skiljer sig mot andra matvarubutiker genom att man blir delägare.
Explainerfilm>
Med en explainerfilm gör man det enkelt för tittaren att förstå lite mer komplexa projekt. Som när Batterflai ville göra avancerad forskning mer lättillgänglig och samtidigt lyfta fram resultaten och dess potential att bidra till bättre och renare batterimineraler för framtida generationer.
Introfilm>
Intro till Sveriges bästa damlag i basket.
Presentationsfilm>
Duroc Laser Coating använder presentationsfilm för att berätta om sin verksamhet.
Sociala media-filmer>
Coop Norrbotten ska vara ledande inom hälsa, mat och hållbarhet (ekologisk och social). De ska fortsätta vara det företag som sätter agendan inom detta som just den goda kraften. I den här kampanjen träffar vi bybon som har bosatt sig på landsbygden men som fortfarande har möjlighet att handla på Coop – långt utanför storstadens puls. Vi träffar också den lokala leverantören som odlar råvaror till Coop. Han berättar om livet på gården och om vikten av att utveckla landsbygden och bli mer självförsörjande som län.