Kund

Norrbottens Destilleri

Fakta

Det nordligaste destilleriet i Sverige med säte i Töre, Kalix. Med ambitionen att producera unik gin i världsklass får produkterna sin karaktär genom inspiration från landskapet längs Kalixälven.

Uppdrag

Producera en varumärkesfilm med syftet att föra varumärket ännu närmare konsumenterna och visualisera företagets befintliga historia.

Varumärkesfilm med storytelling

När Norrbottens Destilleri kom till oss med uppdraget att producera en varumärkesfilm var det med ambitionen att föra varumärket ännu närmare konsumenterna genom att låta dem ta del av deras resa. Men hur berättar man om ett företag vars affärsidé innefattar alkoholhaltiga drycker? Det finns inte bara en regel att förhålla sig till, det kan snarare ses som en utmaning kantad av många snåriga stigar. Det fina i den här kråksången var att Norrbottens Destilleri inte bara satt på högkvalitativa produkter, utan också på en fantastisk story. Deras berättelse baseras nämligen på en totempåle som symboliserar resan längs Kalixälven. Inspirationen för produkterna är direkt tagna från Norrbottens mäktiga fjällvärld, mystiska skog, vackra ängar och hänförande hav.

Vår idé var att visualisera resan längs Kalixälven samtidigt som vi sömlöst ville väva in det dedikerade arbetet i produktionen. Vi presenterade ett storyboard i skissmanér för kunden som gav oss friheten att förverkliga det till en film med mycket känsla, associationer och såklart varumärke.

Om du också är sugen på att göra film eller bara undrar hur vi egentligen lyckats få en sittande vråk att flyga, hör av dig!

Stort tack till Veronica Brännström på Norrbottens Destilleri, för den fina behind the scenes-bilden.

Detta var bara ett av alla våra uppdrag.

Kolla in resten:

UP YOURS