Kund
NorrbottensgårdenUppdrag
Lansera åtta produkter i Stockholm.Fakta
Norrbottensgården grundades 2001 och står för säkerhet och trygghet. Charkprodukterna som säljs under varumärket Norrbottensgården ska präglas av sunt bondförnuft.Lanseringskampanj för norrländskt hantverk
Varumärket Norrbottensgården erbjuder charkprodukter av högsta kvalité där genuina smaker kombineras med ett äkta norrländskt hantverk. I sortimentet finns allt från grytköttet och falukorven till den fina filén. När Norrbottensgården skulle lansera åtta produkter i Stockholm var målet givetvis att ta storstadsborna med storm!
Under lanseringsveckan var Norrbottensgården på plats i Stockholm för att i fem utvalda butiker visa upp produkterna samt låta nyfikna kunder provsmaka de smakrika korvarna. Genom en helsides-annons i Expressen lät vi mottagarna veta att Norrbottensgården inte bara har Sveriges godaste falukorv (ja, den basturökta falukorven kammade hem titeln Svensk mästare under Chark-SM 2018) utan också flera andra goda korvar värda att prova.
I sociala medier träffade vi rätt målgrupp genom riktad kommunikation till de aktuella platser där varje utvald butik var placerad. Visuellt skapade vi hunger och nyfikenhet samtidigt som vi informerade om var och när korvarna skulle serveras. Resultatet var överväldigande, produkterna sålde slut i butikerna och det positiva engagemanget i sociala medier var slående.