Kund
Hotell SavoyUppdrag
Att ge restaurangen på Hotell Savoy ett eget varumärke som tydliggör erbjudandet.Fakta
Ego Bar & Restaurang på Hotell Savoy i Luleå är ett ställe för alla tillfällen. Litet som stort, tidigt som sent. En plats för minnesvärda helkvällar och viktiga blixtvisiter.Branding och restaurangkoncept
Utmaning:
Restaurang Savoy var tidigare bara restaurangen på Savoy. Det fanns inget tydligt matkoncept eller tydlig målgrupp. Både maten och drinkarna är dock mer prisvärda än på andra ställen, men Savoys tidigare rykte hade skrämt iväg den yngre målgruppen som man nu ville skulle komma tillbaka och upptäcka den nyrenoverade restaurangen och den nya maten. Savoy ville vara en plats dit besökare kommer för att prioritera sig själva. En avslappnad mötesplats för människor mitt i livet.
Lösning:
Vi gick bort från fine dining – till fun dining. Hur vi lyckades? Genom ett eget varumärke och kommunikation som uppmanar målgruppen att hitta sig själva, värna om sig själva och unna sig själva saker i livet. Helt enkelt vara lite EGO. Tillsammans med lekfull och livsstilsbaserad kommunikation med den nya målgruppen helt i fokus.
För att väcka nyfikenhet kring det nya varumärket gjorde vi en teaserkampanj där syftet var att få människor att lägga namnet Ego på minnet. Resultatet blev precis som vi hoppades på – snacket började gå och många nyfikna röster diskuterade vad som var på väg att hända i Luleå. För att lansera det nya varumärket Ego Bar & Restaurang tog vi plats både digitalt, i print och på utomhusytor runt om i staden. Vi producerade även filmer för sociala medier.