Outinens är ett norrländskt familjeföretag som bygger på tradition och äkta råvaror utan e-medel och socker. När Outinens ville ta fram en potatisgratäng under sitt eget varumärke var Yours med och tog fram en ny grafisk profil, lanseringsidé och en kommunikationsplan. Tillsammans med kund har Yours yttersta ansvaret för att skapa säljande och varumärkesstärkande innehåll på sociala kanaler och webb.
Vi har tagit fram en grafisk profil som ska visa på tradition, äkthet och kvalité. Detta återspeglar sig även i logotypen i både budskap och form.
Outinens vd Kalle hälsade på mästerkocken Simon Laiti på Hemmagastronomi och fick lära sig ett och annat. Eller?
Den nya webben gjorde vi till en samlingsplats för recept, filmer och Outinens produkter. Den är lättnavigerad och ger en tydlig bild över Outinens erbjudande på marknaden.
Som alla andra kändisar tyckte vi även att Kalle Outinen behövde en egen dokusåpa. I mars sändes första ”avsnittet” av Kalle och potatisfamiljen på Youtube och Facebook. Där får man följa hela familjen Outinen. Eftersom det blev en självklar succé gjordes under hösten 2017 ytterligare ett avsnitt. I skrivande stund ligger fyra filmer ute och vi hoppas naturligtvis få visa fler inblickar i Kalles potatisliv.
Sociala medier
Vi vill att våra sociala kanaler ska vara en inspirationskälla i köket. När du letar helgens recept ska Outinens vara det självklara valet. Det gör vi genom att lägga ut recept, husmorstips och informera kring diverse mattrender. Inte sällan syns företagets vd Karl-Johan Outinen i kanalerna, som med sin starka karaktär ger liv till mycket uppseendeväckande innehåll. Vi jobbar med snygga och läskande matbilder som skapar hunger, rörligt material och rapp och fyndig copy.